C/ San Benet, 43, Local 2 - 08302 Mataró (Barcelona)
675663960
hola@ferranmp.cat
Menys és més. La nostra ment està col.lapsada d'imatges, missatges, informació... per aquest motiu, un disseny simple, directe, minimalista i impactant esdevé l’eina més eficaç per assolir l’objectiu, superant els múltiples filtres previs.
C/ San Benet, 43, Local 2 - 08302 Mataró (Barcelona)
675663960
hola@ferranmp.cat
Després d'haver fet el branding i la retolació dels edificis per al Club de Residents (vegeu projecte), la Vila Universitària em van encarregar aquest nou projecte.
Volien desenvolupar la iconografia i senyalètica per la Zona d'aportació de residus de la Vila Universitària.
Partint del negre com a color base, es crea una iconografia amb línies gruixudes i simples, per aconseguir una contundència i impacte tant a curta com a llarga distància visual.
El conjunt segueix la línia gràfica ja marcada a l'anterior projecte, aconseguint una homogeneïtat visual en tot el complex residencial.
Es va utilitzar un rètol amb forma de bandera, per aconseguir la visualització, des de qualsevol dels dos costats, doncs si vens de front, ja tens el rètol que es troba a la Zona d'aportació de Residus.
10 DE ABRIL DE 2016
Desenvolupar el branding i la imatge corporativa per l'àrea Club de Residents de la Vila Universitària.
També volen renovar la retolació dels diferents locals a on realitzen: activitats lúdiques, esport, zona d'estudi, perquè els residents no identifiquen visualment les zones.
Després d'una primera visita per veure l'entorn, vaig començar a desenvolupar el logotip Club de Residents. Aquest neix prenent com a referència, la identificació ja existent dels portals dels edificis del complex residencial on i destaquen unes lletres de grans dimensions.
El logotip el formen les inicials CR (Club de Residents), i gràcies al redimensionament de la tipografia, aconseguim un símbol contundent, recordatori i alhora segueix l'estètica visual i funcional dels portals dels edificis adjacents.
Un cop enllestit el logotip, quedava una part molt important, aconseguir la identificació de les zones mitjançant la retolació.
Havia de ser una imatge contundent però alhora acord amb el seu entorn.
Partint del negre com a color identificatiu, s'utilitza el logo CR amb grans dimensions, com l'element identificatiu de la zona. Per finalitzar, i donar a conèixer l'activitat que s'hi realitza en aquell local, s'utilitza una tipografía de grans dimensions, per a ser vist tan a curta com a gran distància.
Els locals estan retolats amb vinil micro perforat, per aconseguir una imatge impactant a l'exterior, però en canvi, des de l'interior permet veure perfectament l'exterior, així doncs la persona que es troba dins no té la sensació d'un espai tancat, i tampoc percep formar part d'un "aparador" per qui passi per fora.
17 DE AGOST DE 2015
Desenvolupar la imatge per a una invitació de boda.
Vaig trencar amb la idea tradicional d'una invitació de casament, creant el branding i la imatge corporativa per a l'esdeveniment.
Després d'agafar els seus noms, gustos, tradició, modernitat, simplicitat... vaig obtenir com a resultat un logotip que impacta, però alhora, crea una incògnita (no saps de què es tracta). Pren com a referència l'espera del nuvi en veure el vestit de la núvia.
El logo té l'essència tradicional de la utilització de les inicials, però en aquest cas, en lloc d'agafar les dues primeres lletres, com es fa habitualment, s'utilitza l'última "o" del nom de la núvia i la "o" inicial del nom del nuvi. D'aquesta manera aconseguim la imatge de dos anells units, formant el símbol infinit.
Tota la imatge corporativa pren com a referència el blanc i negre, perquè són els colors tradicionals amb els quals identifiquem un casament.
La carta del convit, segueix conservant la incògnita, doncs sols apareix el logotip, la data i un lloc.
El tríptic té tota la informació necessària per saber de què es tracta, plasmada amb una estètica minimalista.
31 DE JULIOL DE 2014
Desenvolupar la imatge corporativa per a celebrar els 25 anys de la Vila Universitària.
Analitzant atentament el logotip de la Vila Universitària, vaig arribar a la conclusió que el logo commemoratiu s'hi havia d'integrar.
Després d'un procés de creació, variacions i proves, vaig arribar a la idea definitiva. El logotip de la Vila Universitària es de transformar en el número 25. Finalment, vaig utilitzar el gruix de la linia per introduir la data conmemorativa.
Així doncs, aquest logo va subplantar l'original durant el temps de celebració, doncs a nivell gràfic recordava l'original i la gent l'identificava.
6 DE OCTUBRE DE 2018
Desenvolupar el branding i la imatge corporativa de l'estudi.
S'utilitza la fotografia amb blanc i negre de la porta de l'estudi, com a element distintiu de l'empresa. Pel client és tan important l'arquitectura, que el nom, passa a un segon pla.
La porta ha estat premiada a diferents concursos tant a nivell estatal com internacional.
Els elements corporatius utilitzen la imatge representativa de la porta, com a element principal, deixant en segon pla tota la resta d'informació, necessària però no rellevant pel client i tractada d'una manera estructurada a partir de figures geomètriques.
31 DE JULIOL DE 2014
Fer el branding i la imatge corporativa per el projecte Vitam pleni.
El turquesa havia d'estar present al logotip.
El nom de la marca Vitam pleni ve del llatí, i vol dir "una vida plena". Així doncs quan algú et parla de vida, un dels primers símbols que et venen al cap, és el cor.
La silueta saltant, representa a una persona que es sent plenament realitzada, tant a nivell físic com mental. Simbolitza una persona, amb vitalitat, amb ganes de viure, cuidar-se, viure emocions i experiències.
Perquè el cor el divideixo en dos? Doncs perquè la marca Vitam pleni, té dues branques fortes, com són l'alimentació saludable i els tallers de cuina.
Tots els elements corporatius estan tractats amb el color corporatiu turquesa, i la informació apareix amb color blanc, fent un contrastat, amb aire fresc, jove, i molt llegible.
31 DE JULIOL DE 2014
Després d'haver fet el branding de Vitam pleni (vegeu projecte), em van encarregar aquest nou projecte. Realització del branding de Vitam sport un certificat otorgat per l'empresa Vitam pleni.
El logotip segueix les línies gràfiques de Vitam pleni, perquè és qui otorga els certificats de Vitam sport.
El cor el substituïm per la forma d'una poma, símbol de menjar saludable.
Tots els elements corporatius estan tractats amb el color corporatiu turquesa, i la informació apareix amb color blanc, fent un contrastat, amb aire fresc, jove, i molt llegible.
10 DE ABRIL DE 2016
Després d'haver fet el branding de Vitam pleni (veure projecte), em van encarregar la realització del branding de Besanum.
El projecte Besanum, neix de l'empresa Vitam pleni, és per això que volem seguir amb l'estil tipogràfic que caracteritza la marca.
Com Besanum és un projecte que entra al cor de l'empresa qui la contracti, per millorar els hàbits de salut de tots els seus treballadors. Que integració d'un cor a la tipografia, simbolitza aquest nexe d'unió, salut, fortalesa..
Besanum, el formen:
El vermell com a color primari. És el color de la sang, la vitalitat, la força, la revolució..., adjectius que defineixen a la perfecció l'esperit del projecte.
El verd com a color secundari, un color que relacionem amb la nova vida, l'acció, el benestar...
2 DE SETEMBRE DE 2014
Desenvolupar el branding i la imatge corporativa per Playbenefit.
El logotip
31 DE JULIOL DE 2014
Desenvolupar el branding i la imatge corporativa per a la casa rural.
Quan la clienta em va explicar la casa rural, vaig percebre la il·lusió amb què explicava la situació privilegiada de la casa davant d'un mirador amb vistes als camps d'olivers.
El logo surt de la barreja dels dos conceptes principals, el símbol de l'ull fent referència al mirador i un guinyo a l'oliva element per excel·lència d'Andalusia i dels camps d'oliveres que té la casa al seu davant.
S'utilitza un disseny, nét, simple i directe, per donar importància a l'element principal de la casa rural, que són les vistes del mirador.
La fotografia del mirador és amb blanc i negre, principalment perquè sempre he pensat que el blanc i negre té una màgia especial, i en segon lloc, perquè la tonalitat del camp vària constantment, i d'aquesta manera la persona que hi vagi, es pintarà visualment la imatge amb els seus colors.
31 DE JULIOL DE 2014
Desenvolupar el branding per a la cursa de Sant Silvestre realitzada per la mateixa Fundació FECEC.
El lema de la cursa és Nassos contra el càncer.
Prenent com a referència el logo de la Fundació FECEC, surt la idea del logotip Nassos contra el càncer.
Gràcies a la fusió de les dues s, de la paraula Nassos, aconsegueixo fer un clon del logotip FECEC, doncs té, un element important remarcat amb granat al mig (les dues s) i dues lletres per banda de color negre.
Amb la contraposició de les dues s, surt la forma d'un cor, doncs és un acte on la gent participa per contribuir a favor d'una causa solidària, i la solidaritat surt del cor.
Tanmateix les dues s, també formen un llaç, símbol d'un acte solidari. No existeix cap causa que utilitzi el llaç granat.
13 DE MARÇ DE 2015
Desenvolupar el branding d'en Marc Llacuna Muyor.
Vol fer separar l'estudi en dues branques; la part artística de la d'enquadernació.
Un dia que vaig fer una visita al local de creació de l'artista, sobre d'una taula, hi havia una peça de fusta amb forma de segell, i com sóc una persona molt curiosa, vaig preguntar de què es tractava.
En Marc va agafar la peça, va obrir un pot de pintura, i volca una petita quantitat de pigment sobre una superfície de metacrilat, agafa un corró i comença a estendre la pintura, després agafa la peça de fusta, la gira i comença a pintar amb corró la superfície de goma, per posteriorment agafar un paper en blanc i segellar-ho.
Gaudeixo de la màgia del moment, i és quan em diu l'artista:
- Aquí tens la meva firma, la que faig servir per a segellar les sèries de quadres.
Aleshores el meu cap fa un clic, i l'hi contesto:
- Marc, ja ho tinc.
- El què tens?, contesta en Marc sorprès.
I l'hi responc:
- Davant teu tens el logotip.
En Marc es queda mirant el paper... Mentres jo l'hi dic et vectoritzo el segell i en parlem.
Tenint en compte que volia fer dues distincions dins l'estudi, la part d'artista de part d'enquadernació, vaig fer la proposta que el mateix segell tingués dues versions. La vermella amb què es destaca la feina d'artista, i el negre per a l'enquadernació.
Així doncs el logo és la insígnia de la firma original de l'artista. En el món de l'art la firma és molt important.
Gala va ser qui va dir a Dalí, que firmes tots els seus quadres, per fer-los pujar el valor i vendre.
La firma de l'artista és la protagonista de la targeta, la informació que l'acompanya passa a segon pla.
31 DE JULIOL DE 2014
Desenvolupar el branding i la imatge corporativa de la consulta de psicología de la Núria Gou.
També es va fer el disseny gràfic de tota la web.
Com tots sabem, al voltant d'una taula, sempre sorgeixen tertúlies. És un moment, on la gent es relaxa i parla de les seves coses. Per aquest motiu he volgut simbolitzar la consulta, amb una taula rodona.
Les cadires són d'un mateix color, per no diferenciar el professional del pacient, sinó que és un tu a tu, aconseguint la confiança i fugint de la por o la sensació de ser jutjat.
Dins la circumferència hi trobem el nom de Núria Gou, creat amb una tipografía de vertexs arrodonits, per afavorir la relaxació visual, i que dins del cercle et trobes en el teu moment de pau amb la Núria. Perquè, dins del cercle la O, sí està diferenciada en dos colors? La resposta és simple, dins la foscor la Núria està per ajudar-te, i tot allò que ara veus fosc, gràcies a ella i la teva voluntat, ho puguis superar.
El logotip utilitza tocs de taronja, doncs és un color que aporta; energia, vitalitat, alegria i entusiasme, coneixent personalment a la Núria, és el que ella et transmet quan tractes amb ella. Aquest color també s'utilitza per representar la seguretat i bona qualitat.
31 DE JULIOL DE 2014
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a realitzar l'anàlisi d'ús i mesura del nostre lloc web. Prem el botó "Estic d'acord i accepto" per a confirmar que has llegit i acceptat la informació presentada. En cas contrari, prem el botó amb l'opció "No estic d'acord i no accepto".